Tempat Wisata Menarik Di Malaysia

Informasi Tempat Wisata Menarik Di Malaysia | Wisata Kuliner Malaysia | Medical Tourims Malaysia

Bukit Bintang




Bukit Bintang adalah nama bagi pusat perbelanjaan/shopping dan hiburan yang terkenal dan menjadi tumpuan utama para pelancong di Kuala Lumpur. Di kawasan atau Jalan Bukit Bintang banyak sekali Mall-mall, kafe, club dan sebagai nya.

Pemandangan dari atas monorel
Tidak dapat dipungkiri bahwa Bukit Bintang adalah satu kawasan / pusat perbelanjaan utama di Kuala Lumpur yang menawarkan berbagai jenis barang untuk memenuhi segala citarasa dan kemampuan masing-masing tingkat pembeli.

Pusat-pusat perbelanjaan utama disini diantaranya adalah :
1.       Plaza Bukit Bintang
Disini banyak menawarkan berbagai fashion mulai dari baju, sandal, sepatu. Disini juga banyak toko yang menjual segala jenis HP, Komputer, barangan elektronik lainnya. Disini juga tersedia banyak restoran yang menjual berbagai jenis makanan.
2.       Plaza Imbi
Tempatnya mencari computer, laptop dan aksesorisnya letaknya berdekatan dengan satu lagi pusat perbelanjaan elektronik dan IT yaitu Low Yat Plaza.
3.       Fahrenheit 88
4.       Lot 10
Adalah sebuah pusat perbelanjaan ditengah-tengah kota Bukit Bintang Kuala Lumpur. Lot 10 menempatkan toko-toko yang menjual barang-barang mewah untuk pelanggan-pelanggan yang kaya raya.
5.       Plaza Low Yat
Merupakan sebuah pusat perbelanjaan khususnya menjual barang elektronik dan teknologi informasi di Malaysia. Plaza Low Yat terletak di Lot 7, Jalan 1/77, Off Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur, di belakang hotel Melia Kuala Lumpur dan menghadap Berjaya Times Square dari arah stasiun monorel Imbi dan Plaza Sungei Wang dari arah stasiun monorel Bukit Bintang. Ada sebuah lagi pusat perbelanjaan IT yang berdekatan dengan Low Yat, yaitu Plaza Imbi yang terletak di antara Melia dan Sungei Wang, tetapi terletak di jalan utama.
6.       StarHill Gallery
7.       Plaza Sungai Wang
Adalah pusat perbelanjaan terkenal di Bukit bintang yang sudah berdiri sejak tahun 1977.
8.       Pavilion KL
Pavilion Kuala Lumpur
Adalah sebuah pusat perbelanjaan di Kuala Lumpur, Malaysia yang dibuka pada Oktober 2007. Pavilion terdiri daripada empat komponen utama; sebuah pusat pertokoan, sebuah bangunan pejabat, dua buah bangunan kediaman dan sebuah hotel yang dicadangkan.
 
Dari kesemua pusat perbelanjaan yang tersebut diatas, kesemuanya terletak tidak jauh antara satu sama lain dan boleh berjalan kaki.

Pemandangan di Dalam Low yat plaza
Kawasan Bukit Bintang di bentuk sekitar 6 tahun yang lalu dan menjadikannya tumpuaan utama para pelancong diseluruh penjuru dunia dan penduduk setempat. Ianya menjadikan Bukit Bintang menjadi kawasan tersibuk di wilayah Kuala Lumpur. Disini juga sangat sering di adakan acara-acara malam hari seperti Tahun baru, Peringatan hari Kemerdekaan, fesyen Show, Konsert dll.

Terdapat sebilangan kafe dan kelab malam di Bukit Bintang. Antara penubuhan yang terpenting termasuk Nouva, Espanda, The Beach Club, Atmosphere, Hard Rock Cafe, Planet Hollywood, dan Zouk Club KL.
Untuk pergi ke Bukit Bintang boleh menggunakan perkhidmatan teksi dan bas (Bus). Selain itu, perkhidmatan monorel juga menempatkan empat stasiun di dalam lingkungan kawasan Bukit Bintang yaitu  Hang Tuah, Imbi, Bukit Bintang dan Raja Chulan.

Back To Top